Benitez'in £20 Milyonluk Balonu
Benitez'in balonu patladı, demeyeceğim elbette. Kendi yolu olan hocadır, futbolcuları düzene uydurmaya çabalar. Sayılı taktisyenlerdendir; rüyasında futbol maçı görür, kahvaltıyı futbol ile yapar, futbol düşünerek uyur. İspanyol teknik adama olan hayranlığımız bakidir, bugün Liverpool'dan kovulsa bile ardında bıraktığı efsane CL şampiyonluğuyla hep iyi hatırlanacaktır. 2 yıl evvelinde İngiliz basınını bir Liverpool mağlubiyeti sonrası takip ettiğinizde ilk abalı'nın ''rotasyon'' olduğunu görürdünüz. Kadroda sıkıntı yoksa büyük olasılıkla ''Fucking zonal marking'' durumu vardır, bu sezon başında olduğu gibi. 4 maç üst üste kaybeden Liverpool'a baktığımızda ne rotasyon vardır ortada, ne de duran top alan savunması arızaları. Ortada esas takım yoktur çünkü, en basitinden son 2 maçta Spearing ve Kelly ilk 11'de başlamışlardır. Benitez'in tarzına dair eleştirilecek bir şey olmayınca daha gerilere gidildi, daha kapsamlı reçeteler yazıldı. Benitez'in transfer politikası, ki bu başlık altında yapılan eleştirilerde Benitez'in aleyhine işleyen pek çok argüman vardır, eleştiri kapsamının genişlemesinin ana etkeni. Sissoko, Hamann, Mascehrano ve Xabi Alonso orta saha elemanlarından bugün yalnızca Mascherano kadroda, neyin rotasyonunu yapacak? Sunderland'e karşı üçlü savunma oynadı, Bent-Jones ikilisi ezip geçitler. Gerrard-Torres olmadığında çözüm var mı?
Sunderland maçından sonra hakemi suçlamadı Benitez. Biliyordu ki takımı pek bir şey oynamadı, oynayamazdı da zaten. Malum balonlu gole ülkemizde ''kural hatası'' dedi hakem eskileri, FA ise yine ''kural hatası-hakem hatası ayrımı yoktur'' dedi; artık şu saçmalığı biri durdursun. İngiliz hakem eskilerinden de golün iptal edilmesi gerektiğini söyleyenler oldu, pek itibar edilmedi. Hakem hatasıdır, top kritik noktaya gelene kadar oyun durdurulmamıştır. Top o noktaya geldiğinde artık gelişen aksiyona katlanmak zorundasınız. Deniz topunun üzerinde Liverpool arması var, bu da karar alınırken göz önüne alınması gereken bir yan unsurdur. Deniz topunu sahaya gönderen velet tut ki Liverpool altyapısında futbol oynuyor, nasıl karar verilecek? Tersten bakalım. Glen Johnson'ın malum pozisyonda balona müdahalesi var. Bent'in topu yakın direk dibine gönderidiğini varsayalım ve Johnson da balona müdahale etmiş olsun. Balon da topa dokunsun ve muhtemel golü önlesin. Ne karar çıkmalıydı? Glen Johnson'a duruma göre sarı veya kırmızı kart, penaltı. Balonun üzerinde Sunderland arması olsa ne olacak? Bu tam bir muamma, maalesef futbol oyun kurallarında bu tip durumların net açıklaması yok. Yorumdur, içtihad yapılması gerekir, birkaç saniyeden fazla şansı olmayan hakem için kabustur. Sunderland iyi oynadığı bir maçta fantastik bir golle 3 puan aldı, Liverpool hakettiği kadarını, yani sıfır puanı aldı, hakem Mike Jones da Premier League listesinden çıkarıldı ve bu hafta alt ligde görevlendirildi.
Öncesindeki Chelsea maçı, sürekli bahsettiğimiz orta saha erozyonunun bir sonucu olarak bir hedef maç kaybıdır. Benitez'in bir hedef maç hocası, Liverpool'un bir hedef maç takımı olduğu benim için bir nevi doktrin idi, artık değil. Şurada söz konusu 4 maçlık mağlubiyet serisine gelmeden öncesini yazmışız. Sonunu bitirdiğimiz gibi başlıyor bugünün ve çok öncenin hikayesi. Gerrard ve Torres olduğunda ve olmadan arasında takım organizasyonu noktasında uçurumlar var. Bir hedef maçta Gerrard-Torres sahadayken orta sahada Lucas var ise yine anlamsız, orta sahayı rakibe kaptırırsınız ki Chelsea maçında aynen böyle olmuştur. Aquilani bekleniyor 3 aydır, hala gelemedi. Şimdiden lige havlu atılmış, League Cup'ta Arsenal maçı kapıda, CL'de 3 maçta 3 puan; bundan sonra Aquilani gelse kaç yazar? £20 milyona yakın bonservis ödenen Johnson bu bedeli hakediyorsa da takımın bugünkü durumunda sağ bekin rolü nedir? sorusu pek çok şeyi cevaplayacaktır. Johnson pek iyi bir form yakalamış da olabilir ama söz konusu £20 milyonu hücum hattına harcamak çok daha doğru bir tercih olurdu. Ya da orta sahaya takıma direkt girecek bir sağlam orta saha adamı almak. Şurada Benitez'in transferleri derlenmiş. Ayrıca yakın plana almak gerek.
Gerrard-Torres ikilisi neden bu kadar önemli? Bugün Man Utd'da Rooney olmaz ise genel sezon seyrinde mutlaka sorun yaşanır, ama maç-maç bu sıkıntıyı telafi edecek alternatifler Ferguson'un elinin altında. Berbatov, aşağıdan gelen Macheda-Wellbeck, üzerine eklenen Owen... Şu United'da alternatifsiz oyuncu yok belki de, herkesin bir fazlası var. Chelsea bir başkası, United kadar olmasa da onlar da eksiğin yerini doldurabiliyorlar. Liverpool'un ise orta sahada oynatacağı bir fazla oyuncusu yok. Bir partner forveti bile yok, Benitez'in düzeni içine sokamadığı Voronin var. Bir sakatlık her şeyi bozuyor, tüm düzen çöküyor. Şablonun merkezini alıyorsunuz içinden, Kuyt bile sıradanlaşıyor. Benitez'in takımının 4.2.3.1 veya 4.4.1.1 düzeninde iki iyi orta saha adamı olmalı, bir süredir yalnızca 1 tane var. En ileride ve ona yakın oynayan oyuncu dünyanın sayılı isimleri, bireysel üretkenliklerinin yanına takımı da oynatan adamlar. Bir süredir bu ikili yok ve Liverpool açıkça sıradan bir takım. Sistemin parlattığı adam Kuyt yok ortalıkta, çünkü sistem yok. Önlem almaya zorlayan takım artık umursanmıyor. Steve Bruce klasik şablonunu sahaya koyarken, Benitez arızalarını tolere etmek için düzeni değiştiriyor. 4 transfer dönemindeki kadro erozyonunun Liverpool'u getirdiği nokta budur ve bunda Benitez'in payı büyüktür. Bu saptamalar yine genel sezon seyrine bakar, şu 4 maçlık yenilgi sürecini açıklamaz. Fiorentina deplasmanı bir kenara, şu son 3 maçtaki Liverpool ile ''Benitez'in Liverpool'u'' sıfatlı takım arasında uçurumlar var. EPL'de 9 hafta geride kalırken Liverpool 8. sırada, şu son 3 maçtaki takımın alacağı maksimum derece budur. Gerrard-Torres dönecek, Gerrard orta sahaya geçip Benyaoun öne koyulacak ve Liverpool yeniden kazanmaya başlayacak. Buna şüphe yok. Aquilani takıma girecek ve eğer yerleşebilirse Liverpool galibiyet serileri yakalayacak, hatta hedef maçlar kazanacak. Benitez'in Liverpool geçmişine bakarak buna da şüphe yok. Ama Liverpool bu sezon da şampiyon olamayacak ya da pazar günü ile birlikte lig sonuna kadar hiç yenilmeyerek İstanbul'daki geri dönüşten fazlasını yapacaklar. Lakin iki şıkkın olabilme ihtimalleri arasındaki oran farkı, futbol topu ile Liverpool şehrinin dünya üzerinde kapladığı alanlar farkı kadar.
George Gillett'a sordular, ''biz, biz, biz mutlu ve güzel bir aileyiz'' deyip ağlamış! Benitez'in ekibi ile birlikte toplam tazminatı £20 milyonu buluyor. Geçen seneki 1-4'lük Old Trafford zaferi sonrası imzalanan sözleşmenin şartları bu zamanlar için uygun değil. Kısaca ''kovamıyorlar'', £20 milyonluk balonu ellerinde patlatmak istemezler. Elde o para olsa zaten transfer yaparlardı. Anfield'ı Arap'lara gezdirdiler, bir gece ansızın kulübü satmış olabilirler. Arap'lar isterse gider Benitez, Amerikalı'lar oldukça bu para kolay kolay çıkmaz. Haftasonu Torres sahada olacak, Gerrard'daki soru işareti sürüyor. Aquilani de reserv takımla maça çıktı, iki haftaya fit duruma gelecekmiş. Pek çok kötü olay art arda geldi, balondan bile gol yedi Liverpool; daha kötü ne olabilir? Pazar günü İngiltere'nin zirve rekabeti sahne alıyor. Ryan Giggs, 38. Liverpool maçına çıkıyor.
Noat Samisa
23.10.09
Sunderland maçından sonra hakemi suçlamadı Benitez. Biliyordu ki takımı pek bir şey oynamadı, oynayamazdı da zaten. Malum balonlu gole ülkemizde ''kural hatası'' dedi hakem eskileri, FA ise yine ''kural hatası-hakem hatası ayrımı yoktur'' dedi; artık şu saçmalığı biri durdursun. İngiliz hakem eskilerinden de golün iptal edilmesi gerektiğini söyleyenler oldu, pek itibar edilmedi. Hakem hatasıdır, top kritik noktaya gelene kadar oyun durdurulmamıştır. Top o noktaya geldiğinde artık gelişen aksiyona katlanmak zorundasınız. Deniz topunun üzerinde Liverpool arması var, bu da karar alınırken göz önüne alınması gereken bir yan unsurdur. Deniz topunu sahaya gönderen velet tut ki Liverpool altyapısında futbol oynuyor, nasıl karar verilecek? Tersten bakalım. Glen Johnson'ın malum pozisyonda balona müdahalesi var. Bent'in topu yakın direk dibine gönderidiğini varsayalım ve Johnson da balona müdahale etmiş olsun. Balon da topa dokunsun ve muhtemel golü önlesin. Ne karar çıkmalıydı? Glen Johnson'a duruma göre sarı veya kırmızı kart, penaltı. Balonun üzerinde Sunderland arması olsa ne olacak? Bu tam bir muamma, maalesef futbol oyun kurallarında bu tip durumların net açıklaması yok. Yorumdur, içtihad yapılması gerekir, birkaç saniyeden fazla şansı olmayan hakem için kabustur. Sunderland iyi oynadığı bir maçta fantastik bir golle 3 puan aldı, Liverpool hakettiği kadarını, yani sıfır puanı aldı, hakem Mike Jones da Premier League listesinden çıkarıldı ve bu hafta alt ligde görevlendirildi.Öncesindeki Chelsea maçı, sürekli bahsettiğimiz orta saha erozyonunun bir sonucu olarak bir hedef maç kaybıdır. Benitez'in bir hedef maç hocası, Liverpool'un bir hedef maç takımı olduğu benim için bir nevi doktrin idi, artık değil. Şurada söz konusu 4 maçlık mağlubiyet serisine gelmeden öncesini yazmışız. Sonunu bitirdiğimiz gibi başlıyor bugünün ve çok öncenin hikayesi. Gerrard ve Torres olduğunda ve olmadan arasında takım organizasyonu noktasında uçurumlar var. Bir hedef maçta Gerrard-Torres sahadayken orta sahada Lucas var ise yine anlamsız, orta sahayı rakibe kaptırırsınız ki Chelsea maçında aynen böyle olmuştur. Aquilani bekleniyor 3 aydır, hala gelemedi. Şimdiden lige havlu atılmış, League Cup'ta Arsenal maçı kapıda, CL'de 3 maçta 3 puan; bundan sonra Aquilani gelse kaç yazar? £20 milyona yakın bonservis ödenen Johnson bu bedeli hakediyorsa da takımın bugünkü durumunda sağ bekin rolü nedir? sorusu pek çok şeyi cevaplayacaktır. Johnson pek iyi bir form yakalamış da olabilir ama söz konusu £20 milyonu hücum hattına harcamak çok daha doğru bir tercih olurdu. Ya da orta sahaya takıma direkt girecek bir sağlam orta saha adamı almak. Şurada Benitez'in transferleri derlenmiş. Ayrıca yakın plana almak gerek.
Gerrard-Torres ikilisi neden bu kadar önemli? Bugün Man Utd'da Rooney olmaz ise genel sezon seyrinde mutlaka sorun yaşanır, ama maç-maç bu sıkıntıyı telafi edecek alternatifler Ferguson'un elinin altında. Berbatov, aşağıdan gelen Macheda-Wellbeck, üzerine eklenen Owen... Şu United'da alternatifsiz oyuncu yok belki de, herkesin bir fazlası var. Chelsea bir başkası, United kadar olmasa da onlar da eksiğin yerini doldurabiliyorlar. Liverpool'un ise orta sahada oynatacağı bir fazla oyuncusu yok. Bir partner forveti bile yok, Benitez'in düzeni içine sokamadığı Voronin var. Bir sakatlık her şeyi bozuyor, tüm düzen çöküyor. Şablonun merkezini alıyorsunuz içinden, Kuyt bile sıradanlaşıyor. Benitez'in takımının 4.2.3.1 veya 4.4.1.1 düzeninde iki iyi orta saha adamı olmalı, bir süredir yalnızca 1 tane var. En ileride ve ona yakın oynayan oyuncu dünyanın sayılı isimleri, bireysel üretkenliklerinin yanına takımı da oynatan adamlar. Bir süredir bu ikili yok ve Liverpool açıkça sıradan bir takım. Sistemin parlattığı adam Kuyt yok ortalıkta, çünkü sistem yok. Önlem almaya zorlayan takım artık umursanmıyor. Steve Bruce klasik şablonunu sahaya koyarken, Benitez arızalarını tolere etmek için düzeni değiştiriyor. 4 transfer dönemindeki kadro erozyonunun Liverpool'u getirdiği nokta budur ve bunda Benitez'in payı büyüktür. Bu saptamalar yine genel sezon seyrine bakar, şu 4 maçlık yenilgi sürecini açıklamaz. Fiorentina deplasmanı bir kenara, şu son 3 maçtaki Liverpool ile ''Benitez'in Liverpool'u'' sıfatlı takım arasında uçurumlar var. EPL'de 9 hafta geride kalırken Liverpool 8. sırada, şu son 3 maçtaki takımın alacağı maksimum derece budur. Gerrard-Torres dönecek, Gerrard orta sahaya geçip Benyaoun öne koyulacak ve Liverpool yeniden kazanmaya başlayacak. Buna şüphe yok. Aquilani takıma girecek ve eğer yerleşebilirse Liverpool galibiyet serileri yakalayacak, hatta hedef maçlar kazanacak. Benitez'in Liverpool geçmişine bakarak buna da şüphe yok. Ama Liverpool bu sezon da şampiyon olamayacak ya da pazar günü ile birlikte lig sonuna kadar hiç yenilmeyerek İstanbul'daki geri dönüşten fazlasını yapacaklar. Lakin iki şıkkın olabilme ihtimalleri arasındaki oran farkı, futbol topu ile Liverpool şehrinin dünya üzerinde kapladığı alanlar farkı kadar.George Gillett'a sordular, ''biz, biz, biz mutlu ve güzel bir aileyiz'' deyip ağlamış! Benitez'in ekibi ile birlikte toplam tazminatı £20 milyonu buluyor. Geçen seneki 1-4'lük Old Trafford zaferi sonrası imzalanan sözleşmenin şartları bu zamanlar için uygun değil. Kısaca ''kovamıyorlar'', £20 milyonluk balonu ellerinde patlatmak istemezler. Elde o para olsa zaten transfer yaparlardı. Anfield'ı Arap'lara gezdirdiler, bir gece ansızın kulübü satmış olabilirler. Arap'lar isterse gider Benitez, Amerikalı'lar oldukça bu para kolay kolay çıkmaz. Haftasonu Torres sahada olacak, Gerrard'daki soru işareti sürüyor. Aquilani de reserv takımla maça çıktı, iki haftaya fit duruma gelecekmiş. Pek çok kötü olay art arda geldi, balondan bile gol yedi Liverpool; daha kötü ne olabilir? Pazar günü İngiltere'nin zirve rekabeti sahne alıyor. Ryan Giggs, 38. Liverpool maçına çıkıyor.
Noat Samisa
23.10.09
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Arşiv
-
►
2011
(77)
-
►
Mayıs
(8)
- CL Finali'nden Geriye Kalan 5 Şey
- Fernandes Transferi Hakkında
- #1 - Skandalın Gölgesi Üzerinde
- Andre Villas ''Şüphesiz Special'' Boas ve Gölgenin...
- Belediye'nin Geçmişteki Büyük Rantı - Türkiye Kup...
- Premier League'de Sezon Finali: Manchester United ...
- El Clasico 4'lüsünden Öğrendiğim 4 Şey
- Büyük Dinozorlar Çağı: IFABaurus!
-
►
Mayıs
(8)
-
▼
2009
(501)
-
▼
Ekim
(30)
- Arsenal 3-0 Tottenham
- Premier League 09/10 #11
- Carling Cup 2010 R4 #2
- Kasımpaşa 4-1 K Erciyesspor
- Üç İbrahim'ler
- You Walk Alone Now
- The Den'de Galatasaray Forması
- Liverpool 2-0 Man Utd
- Premier League 09/10 #10
- Benitez'in £20 Milyonluk Balonu
- Wolfsburg 0-0 Beşiktaş
- Tek Canlı Kedi Kaleci
- Babaya Çeksinler
- Yine Birmingham Yine Sakat
- Beşiktaş 2-1 Kasımpaşa
- Premier League 09/10 #9
- Bolo Zenden
- Anlamsız Faul Sendromu
- 16 Kasım 2005
- Bu Lig Düşe-Kalka Büyür
- Masal Kahramanı Owen Coyle
- Avram Grant Geri Döndü
- Thomas Vermaelen
- Villa Park'ta Dün Gece
- Bobby Robson'dan Bülent Uygun'a
- Chelsea 2-0 Liverpool
- Beşiktaş 1-0 Denizlispor
- Premier League 09/10 #8
- CSKA Moskova 2-1 Beşiktaş
- Okuribito
-
▼
Ekim
(30)
Blog
- Aceto Balsamico
- Ali Sami Yen
- Amerika Deplasmanı
- Anadolu'dan Futbol
- Artemio Franchi
- Banlieue
- Bizim Taraf
- Borges
- Cartalete
- Ceza Sahası
- Di Massimo Talento
- Ekşi Beşiktaş
- Flying Dutchman
- Gol Atan Kaleye
- Hakiki Tosun Blog
- Hayat Sensin
- Hayat Yuvarlaktır
- Klasik Futbol
- Lambuja
- No Pain No Gain
- Papa Bouba Diop
- Papazın Çayırı
- PCLion FC
- Pennearabiata
- Rakamla 10
- Salsa Basket
- Scugnizzi
- Stalker
- Tardini Büfe
- Total Futbol
- Ultras Movement
- Uludağ Beşiktaş
- Uzun Paslar
- Şairler Parkı
Yazarlar
Columnists
Columnists
- Alan Smith
- Andy Hunter
- Barry Glendenning
- Ben Lyttleton
- Daniel Taylor
- David Hills
- David Hytner
- David James
- David Pleat
- Dominic Fifield
- Fernando Duarte
- Henry Winter
- John Ashdown
- Leander Schaerlaeckens
- Marcela Mora y Araujo
- Matt Scott
- Paul Doyle
- Paul Fletcher
- Phil McNulty
- Robbo Robson
- Sean Ingle
- Shaka Hislop
- Steve Claridge
- Tim Vickery - BBC
- Tim Vickery - SI
Dizin
- Ada Futbolu (1046)
- Beşiktaş (340)
- Dünya'nın Futbolu (263)
- Türkiye'nin Futbolu (214)
- Ulusal Futbol (180)
- Asya Sineması (16)
- Futbolun Kutsalı (13)
- Anime (6)
- Ligue 1 (4)
- Teknik Futbol (4)
- Basketbol (2)
- Formula 1 (2)
- Harry Potter (2)
- Sinema (2)
- BİY United (1)
- FD (1)
17 Fikir, Tenkit, Yorum:
Her yapı aynı kaldığı sürece erozyona uğramaya mahkumdur en iyiler bile bunu yaşarken takımı Gerrard - Torres'e mahkum etmek büyük hata.Düz adamlarla Avrupa şampiyonluğu muazzam başarı ki Ferguson'a ilham kaynağı oldu fakat en acı veren düşüş en tepeden başlayandır.Geçmiş ola...
Yazılarınızı sürekli takip ediyorum, daha önceleri tartavuz nick'i ile yorum bırakıyordum. Ama birşeyi merak ediyorum.
Takımın bu halde olmasının sorumlusu Rafa diyorsunuz ama Arbeloa vede Alonso gidince yerinin dolması gerekmez mi ? johnson'a o kadar verilme sebebi CL kadro bildirimi gibi şeyler geveleniyordu. Mecburiyette var yani. bunların ışığında ManU yada Chelsea hatta Arsenal gibi ısrar edip yönetime alınabilecek ek transfer bütçesi yokken. Bu hale gelmesi normal ve beklenen bir şey değil mi ? Nasıl adamlar ki bu amerikalılar ManU, Arsenal ve hatta Chelsea güç kaybetmişken (Chelsea bana göre güç kaybetti tabi) Biraz daha bütçe ile daha alternatifli kadro kurulup şampiyonluğa gitmek işten bile değildi.
Suçlu bence futbolu daha önemlisi Liverpool'u ve geleneğini, başarılarını tam anlayamamış 2 mankafa takım sahipleridir.
yeni oluşturduğum bloğumda (liverpoolicin.blogspot.com) bunlara değinmeye çalışıyorum yavaş yavaş ama..
Şunu da eklemek lazım haftasonu protestolar var takım sahipleri aleyhinde..
İnşallah satarlar takımı da yeterli bütçe verilir Rafa'nın eline, çünkü başarabilir Rafa.. Ve hala şampiyon olabilir takım biz inandık bu blog sahibi de inansın :)
Not: Gene bir amerikalı Kraft diye bir adam da talip olmuş takıma, milyardermiş.
"Risk budur!" gibicesinden bir şeydi Rafa'nın yaptığı.
Futbolun, "benim anladığım kadarıyla", en zor işlerinden biri, takıma seviye atlatmaktır. Abramovich öncesinin chelsea si kadar olmasa da, Liverpool Rafa'nın göreve geldiği dönemde premier ligde zirve seviyenin bariz altındaydı, şampiyon olamazdı, olamıyordu da. Postta verilen linkten transferleri inceleyince de görülüyor ki Rafa, elindeki az parayı her zaman verimli(Wenger örneği çok tepede durdu.). Ama Houllier ilk 11'iyle Rafa'nın ilk iki yılındaki 11'lerini karşılaştırınız. Rafa'nın carrick'e vercek 15 20 milyonu ne zaman oldu? (Geçen sene Barry için o parayı gözden çıkardığında kopan gürültü ferguson carrick'e o parayı verirken çıkmadı sanıyorum.) Premier lig deneyine başlayan Rafa her dönem asıl transferini yaptıktan sonra, kısıtlı parayla Josemi gibi tercihlere yöneldi, olmadı. Hatadır, ama bir takımı üst seviyeye, oralardaki takımlar kadar paranız olmadığı halde çıkarmaya çalışıyor olmanız göz ardı edilmemelidir. Son iki yıla bakacak olursak da önce, Rick Parry, ticarete gelen başkanlar ve katır inatlı Martin O'Neill yüzünden gerçekleşmeyen Barry hamlesinden sonra, Keane'i Torres'in arkasına yerleştirip Gerrard'ı ortaya alma fikrini anlamamızla Rafa'nın artık premier lig deneyinde şampiyonluk kalibresine yaklaştırdığı takımındaki son birkaç parçadan önemli olarak gördüğü yerin orta saha olduğunu anladık. Sene başında Barry geçen senenin dedikodu, spekülasyon sıkıntısına azıcık daha katlanabilse, sabırlı olsa veya Rafa açıp da "sabret fiyat kırıp alcaz" dese bunlar konuşulmazdı ama tabii geçerlilikleri yok şimdi.Kanat etkinliğini Ashley Young, Milner gibi adamlar yerine Glen Johnson ile artırmak ise Rafa'nın şaşırtıcı olmayan seçimidir. Burdaki yanlış Arbeloa varken bu seçime gidilmesidir. Bela Real'in Arbeloa'yı ilgilerinden haberdar etmesi bunu ne kadar haklı çıkarabilir ki? Ama Arbeloa gözden çıkarıldıktan sonra da Rafa'yı kabul, bu seçimi(ör.Milner-Johnson) kabuldür. İlla kanatsa da aklındaki Young değil, gelişmiş Benayoun gibi olan Silva'dır. Deneyinin başlarında olsa o parayı Silva için harcayacağını düşünüyorum ama artık deney ilerledi, şampiyonluğu anladı ve de hem kurallardan ötürü hem de lig dinamiklerinden ötürü Britanyalı lazım. Rafa artık farkında.
Geldiğinden beri çok şey kazandı Liverpool, hiç şüphem yok. Artık şampiyonluğun bir kademe altında bir takımı var, o da işte sakatlıkta yaşanılanlar yüzünden. Şampiyonluk yaşamadan giderse çok üzüleceğim. Wenger ve fergusonla, ideal kadrosunu kurup da rekabet edemeden giderse yine çok üzüleceğim.
Benayoun takıma giremediğinde sızlanırdı, 20 milyonluk adamların kenarda beklediği manu şampiyon olur, Liverpool da o seviyede maçlar çıkarırken. Artık Benayoun anladı. Basit değil bu.
Eralp arkadaş yazını kıskançlıkla okudum :D Bloğumda Liverpool neden bu halde diye 2 yazı yazdım 3. yazımı dediklerinin bir kısmına dayanarak patronlar hakkında yazacaktım.. Rafa'nın harcadıkları yazılmış ama onları nasıl sattığı yada hangi takas için kullandığı yazılmamış. Şampiyonluğun bir kadame altında demişsin, o eşik bu sene aşılabilecekti patronlar biraz daha cömert olabilse. Bu sene ki alınan ve satılan futbolculardan Liverpool 300 000 pound civarı kar sağladı yanlış hatırlamıyorsam. Takıma para harcanması lazım bu açık.. Ama Rafa alınacakları, satarak alabiliyor. yada gidenlerin yerini en fazla gidenin ederi kadar para ile doldurması lazım. Bu büyük takım işi değil maalesef..
Shareef,
http://noatsamisa.blogspot.com/2009/08/xabi-alonso-arteta-ve-biraz-da-benitez.html
Şurada Xabi Alonso ve Barry hikayesini anlatmıştım. Barry'nin ıskalanması ve Keane'de boş atılması, bir başkası Dossena... Ferguson'un en az 15 yıllık bir yerleşik düzeni var, Rafa 5 yıldır çalışıyor. Pek tabii kıyası olmaz. Glen Jonhson'ı da yazmıştım, ama gelinen noktada evdeki hesap çarşıya uymadı. Yalnızca Xabi de değil, Sissoko'yu da katmak lazım. Riera'nın, Babel'in ne kadar faydalı olduğunu tarışmak lazım. Bunlar ortaya çıkan sonuç itibariyle Benitez'in aleyhinedir. Lakin bugün Aquilani takıma sezon başı girebilmiş olsa muhtemelen bunları konuşmuyor olurduk.
Geçen sene Anfield'da 2-1 kazanılırken de maç evvelinde Spirit of Shankly'nin tertiplediği yürüyüş vardı. Rooney olmayacak büyük olasılıkla, Liverpool kazanabilir.
Eralp,
Toplamda ortaya çıkan görüntüden Benitez'in artıları mutlaka daha fazladır. Buna bir itirazım yok. Ortaya çıkardığı takım bu yıldan evvel tam kadro olduğunda oynadığı oyun bazen inanılmaz, durdurulamazdır. Geçen sene United ve Real Madrid'i parçalarken mesela. 4X4'lük Arsenal maçında keza. İlk sezonunda forvet yokluğunda Mellor'dan müthiş verim alan adam, artık esas tertibin dışındakileri takıma yamayamıyor. Bu da bir başka başlıktır, şu ortaya çıkan tabloya etki eder.
Çok güzel bir yazı olmuş Salih ağabey, okurken çok keyif aldım. Başka da söyleyecek bi şeyim yok, kolay gelsin.
Riera ve Babel evet şu an çok kötü ama Elinde tek para olduğu zaman ajaxtan alınan babel o gün için mükemmel bir seçimdi. Bana bizi şampiyon yapacak bizim henry'miz alındı gibi gelmişti. Sissoko başka bir konu Rafa'nın onu vermesi lazımdı bir seçim yapacaktı masch yada sissoko gelişimi sebebiyle masch'ı tuttu sanırım Rafa ona ödenecek bonservis ücretide sissoko dan geldi. Şunu iddia ediyorum ki Rafa Fergie'den daha iyi bir menajerdir. 17 yaşında 19 yaşında futbolculara verecek hiç 30-40 milyonu olmadı Rafa'nın. Parayla yaptığınız seçimler size başarıyı getiriyor bi şekilde bu hocalara 40-50 verebilirsen Torres'i alırsın. Oda sana maç başına yarım golden fazla gol atar hemde EPL de..
Teşekkür ediyorum, bu tartışma için ayrıca.
benitez gayet başarılı bir "teknik" adam olsa da kesinlikle transferler konusunda hatalıdır. hele "benitez'in parası yok" çooooook yanlış bir yorumdur, uçmamak lazım. kaynağı transfermarkt.co.uk alıp (küsüratları atıyorum) bakıyorum kime ne kadar vermiş.
bu sezon:
glen johnson: 18 milyon sterlin
aquilani: 18 milyon sterlin
kyrgiakos: 2.5 milyon sterlin
geçen sezon:
riera: 9 milyon sterlin
dossena: 8 milyon sterlin
robbie keane: 21 milyon sterlin
mascherano: 20 milyon sterlin
önceki sezon:
fernando torres: 34 milyon sterlin
ryan babel: 15 milyon sterlin
skrtel: 9 milyon sterlin
lucas: 9 milyon sterlin
benayoun: 6.5 milyon sterlin
buraya listelemediklerimle beraber son 3 sezonda benitez'in harcadığı para 176 milyon sterlin. peki alex ferguson ne kadar harcamış bu sürede? 165 milyon sterlin! alex ferguson'un oyun anlayışı ve takım iskeleti bambaşka bir transfer anlayışına yönlendiriyor olduğundan esasında karşılaştırmak hatalı ancak carrick referansı verilince karşılaştırmadan duramadım. görüldüğü üzere esas problem paranın ne kadar harcandığı değil nasıl harcandığı.
Liverpool tarihinde ilk kez 5 senelik periyodda ilk 1'e altyapıdan topçu koyamadı.
Benitez az para da harcamıyor ayrıca. Linki bulursam koyarım ama Ferguson ile para konularından atışırlarken tek tek eşlemişlerdi transferleri.
Takımı vasatlarla doldur, Torres ve Gerrard dışında kalburüstü oyuncu alma, Keane gibi kariyeri baştan aşağı istikrarsızlıkla dolu bir herife 20 milyonu say sonra param yok de. Benitez bir gitsin çay koysun...
O kadar paraya kaç futbolcu aldığı önemli değil mi acaba ? Bi Rotasyon oturtmak gerekli ve bunlar için futbolcu alınıyor. Ama adam 165 i 5-6 futbolcuya veriyor dimi... :)
Takımların bütçeleri ortadadır, Rafa'nın transferlerini yaparken ne kadar sıkıntıya girdiği, parasını nerden çıkardığı akla gelmelidir, sadece istatistikler değil. Bu basit matematiktir. Satarsınız, para kazanırsınız, adam alırsınız ama kadro daralır veya sabit kalır. Elindeki scholes,fletcher,o'shea, smith'i koruyarak carrick'e 15-20 milyon verebilen adamın parası, elindeki xabi alonso'dan olma pahasına barry için para toplamaya uğraşan adamın parasından fazladır. Diğer şeyler bir yana, şu para mevzuunda tartışılacak herhangi bir şey yoktur. elinizdekini koruyup adam almanın riski de azdır.
Olayın matematiğini çözdükten sonra da şampiyon kadroya ilavenin mi, yoksa 3.-4. sıra takımına ilavenin mi daha pahalıya patlayacağı konuşulabilir.
daha önce de söyledim, manchester united ve alex ferguson yanlış örnek. united 2-3 sene önceki anderson-nani-owen hargreaves transfer hamlesi dışında son yıllarda hiç bir zaman "çok pahalı çok adam" transferi yapmadı, az ama kaliteli transfer yaptı. united'a bu seneki real madrid, manchester city veya geçmişteki chelsea muamelesi yapmak manasız, karşılaştırma hatalı. şampiyon takıma takviye muhabbeti için de şöyle anlatayım mesele kapansın: 2 sene üstüste şampiyon olan mourinho chelsea'sinin saltanatını yıkan 06/07 sezonu man.utd. şampiyonluğu var ya, o sezon başında united'ın yaptığı tek transfer 24 milyon sterline michael carrick. ancak ferguson o takımı önceki üç sezon boyunca tek tek nokta transferlerle kuruyordu zaten, esas fark burada.
eralp'in son yazdığından bahsedecektim bende. yukarıda biri yazmış; bu sene bu kadar harcadı geçen sene şu kadar harcadı vs. diye. son iki senede harcadıklarının yanında sattıklarına neden bakılmıyor, son iki yılda liverpool'un transfere harcadığı "net" para toplam 7 milyon pound, isteyen açıp bakabilir.
adam barry'i almak istiyor, barry'i almak istiyorsan xabi'yi satmalısın diyorlar. mascherano, sissoko satılmasa bu takımda olmayacaktı bile. bu şekilde bir takıma sınıf atlatmak ne kadar zor bir iş, hele bir düşünsek. geçen sene keane transferinde boş attı yaklaşık 5-6 milyon zararla tottenham'a geri satıldı, ancak gelen paranın mantıken başka bir oyuncuya harcanması gerekirken o para nedense buhar olup uçtu.
benitez'in 6 yıllık transfer döneminde harcadığı para 229 milyon pound, sattıklarından gelen meblağ ise 143 milyon pound. yani bu altı yıllık transfer dönemlerinde ortalama net harcaması sezon başına yaklaşık 14-15 milyon pound. hani şu üçbüyüklerin bu yaz transfere ayırmış olduğu "net" harcama bedeli. bu imkanlarla liverpool'un 6 yıl içerisinde yapmış olduğu aşamaya bir bakarsak bazı şeyler daha net anlaşılacaktır.
Şambalici arkadaşım bende transfermarkt a baktım ve bunla ilgili bi yazı yazıcam bloğumda ama şu kadarını söyleyeyim ManU yaklaşık 10 yıldır senin dediğin tranferleri yapıyor 20 milyondan-70 milyona bu kadar yıl bu parayı kullanırsan sonra 20 milyon verip nokta atış yaparsın tabi.. Eralp arkadaşın dediği gibi bu basit matematik bakınca anlaşılıyor.
benim söylediklerim net, neden anlaşılmıyor acaba. benitez'in parası az-çok demiyorum, elinde hali hazırda bulunan parayı nasıl harcadı diyorum. mevzuyu illa "gareth barry'e verecek para yoktu"ya bağlarsanız keane'e verilen 21 milyon sterlinin hesabını sorarlar, keane transferinin yararlı sonuçlanacağını düşünen bir tane insan var mıydı? keza ryan babel'e verilen 16 milyon sterlin nerede şimdi? 3 sezonda harcanan 170 milyon sterlin nerede, basitçe bunu soruyorum ben. öyle veya böyle benitez'in harcadığı bir para mevcut, bu parayı güç bela buluyorsa liverpool demek daha da kötü benitez'in bu dikkatsiz tutumu daha ne. sadece para değil mesele, bedavaya da gelmiş olsa voronin gibi ederi sadece "iyi bir bundesliga futbolcusu" olan bir adama liverpool 10 numarası teslim eden zihniyetten bahsediyorum. yoksa bana fark etmez, bence de benitez o kadar başarısız değil ama ben liverpool taraftarı değilim, dolayısıyla 4 puan farkla premier lig ikinciliği çok iyi bir başarıdır benim gözümde.
Yorum Gönder