Beşiktaş 2-2 Sivasspor

Hatalarıyla, sevaplarıyla bir sezon daha bitti. Manisaspor maçı muhtemelen seyircisiz oynanacağından Sivasspor maçı bu sezonki 19. ve son Dolmabahçe ziyareti olarak kapanışı yaptı. Güzel bir Fenerbahçe galibiyeti izledik, futbolun yaşayan efsaneleri Ferguson, Giggs, Owen, Scholes ve nicelerini Boğaz'ın kıyısında seyretme şansını yakaladık. Yıl boyunca protesto ettik, üzüldük, güldük, sinirlendik, eğlendik, ama hep bir sonraki maçı iple çektik. Sonunda takım yarıştığı tüm kulvarlara havlu attı, ama maçtan önce meşalelerle karşılandı ve soyunma odasına alkışlar eşliğinde uğurlandı. Bu da bana yeter. Stadın orada kalması, içerisinde Beşiktaş olması ve benim her Çınarlı Yol yürüyüşünde heyecanlanmam kafi. Her maçın, her senenin bir rövanşı, tekrar olacak; hiçbir şey bugünden değerli değil. Tribünün takımına saygısına takım da bi' zahmet cevap versin, son maça 4. sırayı garantilemiş olarak çıksın ve karar alıcıları daha fazla paniğe sokmasın.İlk yarı sıkıcı Beşiktaş futbolunun kendini daha da geliştirdiğine şahit olmakla geçti. Sezon boyu varlığı-yokluğu arasında ikilemler yaşanan, Şili depremi sonrası kayışı koparan ama sonra ''bittim, okeye dönüyorum'' diyen Tello'nun yalan futbolu Ernst'sizliğe eklenince ortaya aklı kıt bir takım çıktı. Fink'in bitip tükenmek bilmeyen arayışlarına rağmen birincil hücum opsiyonu sahibi orta saha adamı olarak görevlendirilmesi takımı çaresizliğe itiyor, Fink bu noktada yetersiz kalıyor. Necip'in de ısrar edildikçe yükseleceğine zihnim ve kalbimin mutabakatıyla inandığım oyunu henüz takımı ileri taşımaktan uzak olunca ortaya sezonun en kötü Beşiktaş'larından biri çıktı. Uğur'u saymıyorum bile, yalnızca Eskişehirspor maçındaki performansıyla 1 seneyi kurtardı. Rıdvan Şimşek bir heyecandı, onu izlemek keyifliydi. Sırıtmadı, top ayağındayken sürekli pozitif işler yaptı. Topsuz oyunda biraz daha oynamaya ve teşvik edilmeye ihtiyacı var. Sık sık çizgi yakınına yapması gereken koşulara geç kaldı. Sezon seyrinde ben Rıdvan'ın sağ önde değerlendirilebileceğini düşünüyordum, fakat henüz kısmet olmadı. Aynısı İsmail için de geçerli. Önümüzdeki sezon için Rıdvan-İsmail bek ikilisi ütopya, her ikisinin de hücumda-savunmada topsuz oyun eksiği var. Bu da temelde bek olarak yetiştirilmemelerinden kaynaklanıyor. İsmail-Toraman veya Üzülmez-Rıdvan ikilileri önümüzdeki sezonun planlamasında öncelikli kabul edilmeli. Bugün yedek oturan Atınç Nukan ise 93 doğumlu bir stoper. Şimdiden boy pos yerinde, umarım şans yanında olur.

İkinci yarı Sivasspor'un golüne kadar oyun değişmedi. Sivasspor bağıra bağıra ''gol atacağım'' dedi ve golü attı. Sonrasında Beşiktaş takımı reaksiyon gösterdi. Kasımpaşa, Eskişehir ve Fenerbahçe maçlarının mağlup bölümleri, Beşiktaş adına 0-0 biten Ankaragücü ve Trabzonspor maçlarından çok daha üretkendi. Tello'nun güzel ortasına Bobo'nun klas kafasıyla skor eşitlendi. Akabinde Bobo pozisyonlar hazırladı, Holosko gol kaçırmaya devam etti. Kasımpaşa maçında ilk kez takıma kritik bir anda önemli katkı yapan Tabata oyuna girmesinden kısa bir süre sonra yine oyuna etki etti. Bobo taşıdı, Holosko'yu ofsayttan kurtardı ve skor 2-1 oldu. Skoru alan takım 85'te anlamsız bir kontra yedi, Sivok'un pozisyon hatasıyla Rüştü'nün şanssızlığının birleşimi Sivasspor'a 1 puanı getirdi. Son düdük sonrası takım tribünlere çağırıldı ve sezon Beşiktaş için sona erdi.

Benim bugün itibariyle takımın iskeletinde mutlaka varolmasını istediğim oyuncular Sivok, İsmail, Toraman, Ernst ve Bobo. İkinci devre performansı ve yeni sezona dair fikirlerin değişmesi beklentim Ferrari'yi vazgeçilebilir kılıyor. Takımın 6 yıldır taşıdığı oyun fikri, artık kangrene dönüşmüş durumda. Bugün itibariyle en hesaplı çözüm Delgado ve Nihat'ı futbola döndürme uğraşındaki riski hesaplayarak klasik 4.4.2 üzerinden bir yeni takım kurgulamak gibi görünüyor.

Noat Samisa

25.04.2010

15 yorum:

emireri dedi ki...

bence rüştü ve ferrarinin takım yapısı içerisinde her zaman yeri vardır. 36 yaşındaki rüştünün bu sezonki performansı takdire değer. ferrarideki form düşüşü kondiyonerin gönderilmesi ve iki defa sakatlık yaşaması ile meydana geldi. fizik açıdan yeterli bir ferrariye kesinlikle ihtiyacımız var. sivok konusunda hala endişeliyim, güvenemiyorum, yada bana güven vermiyor. rıdvan, ismail, necip ve batuhan kalan maçlarda kesinlikle sahada olmalı..

SirEvo dedi ki...

Mustafa Denizli seneye de bu kısır taktiğiyle bu takımın başında duracaksa varsın yol alsın. Sezon boyunca 1 veya 2 tane müthiş maç izleyebiliyoruz, o da kendi evimizde. Deplasmanlarda Anadolu takımı hüviyetine bürünmekten, kendi evimizde bol gollü maçlar izleyememekten ben sıkıldım 2 senedir. 2 tane değil 12-22 tane maç izlemek istiyorum, zevk almak istiyorum oynanan oyundan, yetti.

highhopes dedi ki...

Üzerinde çok konuşuldu ama,sizce sivok stoper midir defansif orta saha mı?Veya hangisinde daha başarılı olur?

Sıradan bir sazan dedi ki...

Uzaklardayım şimdilik, izliyorum her maçımızı, üzülüyorum mütemadiyen, sonra hemen seni okuyorum. Dün beterdim, yazını az önce okuyunca, hıh dedim tamam, aydınlanma ile umut ışığı... Kalemine sağlık...

ercan dedi ki...

Sabıkamız saha kapama için yeterli değil. Manisa maçı da seyircili olur ;)

Noat Samisa dedi ki...

Highhopes,

Sivok'un orta saha oyuncusu hali Beşiktaş'ın işine yaramaz. Ben stoper halinden memnunum.

Quaresma7 dedi ki...

Noat, konunun çok dışında farkındayım ama şu fotoğrafta hangisi sensin merak ettim doğrusu. Takımın genel menejeri olman çok doğal ama kalecilik yapmana şaşırdım onu da ekleyeyim. :)

http://tardinibufe.blogspot.com/2010/04/biy-united-5-2-tigers.html

mustafa dedi ki...

Sivokun Orta saha halini geçen yıl Mustafa hocanın Cisse-Ernst ortasahasını bozup Ernst - Sivok orta sahasına dönmesiyle gördük , Sivok defans oyuncusu olduğundan Orta sahanın gerisinde kalıp Ernst i yalnız bırakıyor orta saha hakimiyetini kaybediyoruz. Baskı yiyoruz. En rahat Hacettepe maçının bile ne hale geldiğini hatırlayalım.

Oysa Sivok defansta olduğunda önde basıyor defansı ileri çıkarıyor. Bence defansta kalmalı ..

Noat Samisa dedi ki...

Quaresma7,

Sen sorduktan sonra postun yorumlarına eklenmiş. Kalecilik iyidir. :)

Jessie dedi ki...

sivok stoper olabilir, beşiktaş'ın stoperde ihtiyacı vardır, kabul.

ama defansın içine kaçıyor, o yüzden orta saha elemanı değildir demeyi anlayamıyorum. kaçıyorsa kaçma diyeceksin yahu. bu adamlar kaç tane taktik idmanı yapıyorlar. denizli görmüyor muydu, uyarmıyor muydu sivok'u?

fink varken sivok değerlendirmesi gereksizdir denir anlarım. ama ben de sorarım sivok varken fink'i neden aldın diye. zira elinde bir de stoper değerlendirebileceğin toraman var.

noat diyecek ki, iyi kötü oturmuş bir savunma düzeni.

ama işte toraman'ın sağ bekliğinden de bu kadar gol çıkıyor.

Noat Samisa dedi ki...

Branislav Ivanovic'in sağ bekliğinden de yaklaşık 100 gol çıkıyor. Beşiktaş Chelsea mi? deme, Ivanovic de Toraman değil zaten. Ama stoperden bozma bektir, bu oyuncuların sağ bek olarak kullanılmasının bir sebebi vardır. Ben memnunum savunma hattımızdan, Sivok'un stoperliğinden de memnunum.

Sivok'a onu yapma desen de yapar, çünkü öyle bir oyuncu. Onun bu oyun tarzından yararlanabilecek takım vardır, bu şekilde kullanılacağı maçlar olabilir ama bizim işimize yaramaz. İdmanda uyarıyla olsaydı Nobre 13 ayda 1 gol atmazdı herhalde. :) diyip bel atı çalışayım.

julian-kerem dedi ki...

Genelde futbol anlayisimiz cok yakin olmasina ragmen Ferrari ve Sivok konusunda degisik dusunuyoruz. Ben Sivok'un stoperliginden memnun degilim. Girisimci futbolcu oldugu icin mac icinde cok fazla dengesiz yakalaniyor. Akilli bir stoper olmasina ragmen kotu hatalar da yapiyor. Sivas macinda ilk yarida arkadan dalmasi (penalti ve kirmizi kart olabilirdi) ve ikinci yarida Kamanan'i sol ice dondurmesi gibi. Ferrari bu tip basit stoper hatalarini yapmiyor. Stoper bilgisi yerinde. Onunkiler kisisel hatalar. Yanlis sicrayip Makakula'ya gol attirmak gibi. Tabii senin Ferrari'ye cok geriye kactigi icin kizdigini ve takimin boyunu uzattigini biliyorum. Ama Besiktas gibi kirilgan bir takimda Ferrari buna mecbur. Benim futbol aklima gore Besiktas'in stoper tandemi bir 2-3 yil kadar Toraman-Ferrari olmali. Ibrahim Kas davranislarini duzelttigi muddetce yedek stoper ve sagbek olarak uygun. Takimin dorduncu bir stopere ihtiyaci var. Bana kalirsa yabanci olmasina da gerek yok. Bence takimda yabanci transfere yer acilacaksa Sivok Fink'e gore daha once vazgecilebilir. Ama tabii Zapo, Gordon, Delgado, Tabata gibi cok az verim alinan futbolcular varken Sivok'a sira gelmemeli.

ercan dedi ki...

Noat kalede iyidir :) Bizzat şahit oldum.

Geçen yılki hezimetten sonra maç kazanmanıza sevindim :)

Quaresma7 dedi ki...

Haklısın aslında hiçbi' menejerin bakamadığı yerden, bakamadığı gözle takip ediyorsun maçı. :P

Şahsi fikrim Noat'ın kaleci olmaktaki amacı bu. :D

Noat Samisa dedi ki...

Quaresma7,

Tek sebebi yeteneksizlik. :):):)