PFA 2010: Wayne Rooney

Bu kez her iki ödülü de oy verdiğim isimler kazandı, hak yerini buldu! Wayne Rooney'nin bileğinden yaşadığı kısa süreli sakatlık United'ın CL iddiasını bitirmiş, lig şampiyonluğundaki konumunu zayıflatmıştı. Ama bu sakatlık nedeniyle ödülü de kaybetmesine meslektaşlarının gönlü razı olmadı. Bilek sakatlığı iyileşti fakat kasığındaki sorun nedeniyle artık riske edilmeyecek. Belki ligin son maçına kısmet deniyor, o da Dünya Kupası için insanları daha da fazla endişelendirmemek adına uydurulmuş olabilir. Dünya Kupası'nda sahada olacak, ama ne şekilde olacağı meçhul. Wayne Rooney sezon performansıyla bu ödülü haketti, henüz 24 yaşındayken PFA tarafından Yılın Futbolcusu ödülüne layık görüldü.

James Milner'a verilen ''Yılın En İyi Çıkış Yapan Genç Futbolcusu'' ödülünü ise bir bakıma Martin O'neill'a saygı duruşu niteliğindedir. Geçen sezon bu ödülü kazanan ama bu sezon yeni takım kurgusunda üzerine koyamayan Ashley Young'dan sonra O'neill'ın baştan yarattığı bir başka futbolcu daha ödüllendirildi. Yılın Futbolcusu yine Man Utd'dan, Yılın En İyi Çıkış Yapan Genç Futbolcusu ise yine Aston Villa'dan; her iki takımın da ortak özelliği iskeletlerinin British oyuncular üzerine kurulu olması. Bu da PFA trafından belirlenen yılın takımı:

Joe Hart (Birmingham)
Branislav Ivanovic
(Chelsea)
Thomas Vermaelen
(Arsenal)
Richard Dunne (Aston Villa)
Patrice Evra (Manchester United)
James Milner (Aston Villa)
Cesc Fabregas (Arsenal)
Darren Fletcher
(Man United)
Antonio Valencia
(Man United)
Didier Drogba (Chelsea)
Wayne Rooney
(Man United)

Fletcher yerinde Lampard, Valencia yerine Malouda ya da Bellamy konursa benim için ''sezonun takımı'' oluşuyor. Tevez ve Bent'in muhteşem golcü performansları ise maalesef kotaya takıldı. Bu yılki Onur Ödülü ise Leeds United'a 11 yıl hizmet eden Güney Afrikalı stoper Lucas Radebe'ye verildi.

Noat Samisa

26.04.2010

5 yorum:

geloraptor dedi ki...

Şu ilk 11'e Lampard'ın adı Rooney ile beraber ilk yazılması gerekirken girememesi çok saçma olmuş. Bellamy en sevdiğim oyunculardan biri olmasına rağmen bence olmaması doğru karar olmuş. çok istikrarsızdı. çok kötü oynadığı maçlar vardı. ilk yarıda gidebilir denilen malouda ikinci yarı performansı ile çok daha fazla hakediyor kanımca. kendi 11'imi söyleyecek olursam 3'lü forvet mümkün olsa city'li olmamın torpiyle valencia yerine tevez(bent normalde burun farkı ile önde), fletcher yerine lampard, üçlü forvet olmazsa valencia yerine malouda olurdu. shay given'da joe hart'ın yerine konulabilirdi. dünyanın en "underrated" kalecisi benim gözümde hazır given'ın adı geçmişken belirteyim dedim.

Noat Samisa dedi ki...

Geloraptor,

Bence de Given dünyanın en iyi 5 kalecisinden biridir, ama şu kadroda önceliği sezonun çıkış yapanlarına, başkalaşanlarına vermişler. Lampard'ın olmaması bu kategoriye girmiyor ama Joe Hart bu senenin yıldızı.

geloraptor dedi ki...

joe hart'a muhalefet etmedim sadece given'dan bahsedeyim dedim. bu arada given yorumundan sonra zaten severek okuyordum takip ediyordum, iyice kanım kaynadı valla sevgili noat samisa =)) sürekli tamam given iyi kaleci ama o kadar da değil yorumlarıyla karşılaşmaktan gına gelmişti, hakkını veren biri çıktı nihayet. hem de bu oyundan da anlayan biri.

varol döken dedi ki...

ben bunu ilk ödüllerin duyurusu yapılan post sandım, iki resim de çok benziyor ya da her zaman olduğu gibi kafam güzelken okudum...

anahtarınız sizde kalabilir, zira ben evin anahtarını aramakla meşguldüm bütün gece:)

varol döken dedi ki...

benim kadrom şu şekilde:

kaleci: grobbelear
soldan sağa defans: anders limpar, tony adams, teddy sheringham (bildiğin libero oğlum bu adam), lee dixon

soldan sağa orta saha: david ginola, lee sharp, steve mcmanaman, paul merson

forvet: faustino asprilla, robbie fowler

ben buraya kadar izleyebildim kimse kusura kalmasın...