Neden Heskey?

Gareth Barry ilk maça yetişemezse evde kalır, diyen Capello iyileşme sürecinin doğru öngörülememesini kadroyu açıkladıktan sonra cezalandırmadı ve Amerika'ya karşı forma giyemeyeceği kesinleşen Barry takımla kaldı. Aslına bakılırsa ortada ceza olması mümkün değildi. Capello'nun açıklamaları politika sosluydu, yoksa Gareth Barry'nin bu takım için önemini Capello'dan daha iyi bilen biri olması mümkün değil.

Capello döneminde Rooney'den fazla oynayan Barry, 20 maçla Capello döneminde milli takım formasını en çok giyen isim oldu. Cumartesi günü için ilk seçenek hazırlık maçlarında kötü görünmeyen tek deneme olan Gerrard-Lampard orta sahasına geri dönüş. Sistem bozulacak, mekanik üretkenlik düzeyi düşüp bireysel yaratıcılığın öne çıkması gerekecek. Bu şekilde Rooney çok iyi oynamak zorunda ve Joe Cole kendisine gelen forma fırsatını mutlaka iyi değerlendirmeli. Aksi halde İngiltere kabız futboluyla hem izleyeni kendinden soğutur, hem de sonuç alamaz. İkinci seçenek ise hazırlık maçlarında hiç ışık vermeyen Carrick'li orta saha. Bana göre Carrick'in yeterince iyi olmayan pasör niteliği İngiltere'yi bir grup maçında daha çok zorlar, bu seçim belki ileriki turlarda maç içerisinde düşünülebilir. Yine de şablonu bozmadığından özel Capello programıyla maça hazırlanan Carrick durumu kotarabilir.

Wayne Rooney geçtiğimiz gün oynanan son hazırlık maçında kırmızı kartın kıyısından dönmüş, hakem tarafından kendini kontrol etmesi yönünde uyarı almış. Rooney'i dizginlemek kolay değil, futbolculuğunun muhteşemliği biraz da bu duygu yoğunluğundan besleniyor. Siniri genelde sahaya olumlu yansır, ama arkadaşları ona eşlik etmezlerse bu sinir isyana dönüşüp Rooney'i saha dışına gönderebilir. Arkadaşlarından alacağı yardım noktasında en çarpıcı veri, Capello döneminde Heskey ile kurdukları birlikteliğe dair:

Heskey-Rooney partnerliğiyle oynanan son 11 milli maçta Rooney'nin gol sayısı: 10
Rooney'nin Heskey'siz oynadığı son 10 milli maçta attığı gol sayısı: 2

Noat Samisa

09.06.2010

7 yorum:

matiasemilio dedi ki...

başlığı unutmuş yazıyı okuyorum,aynı zamanda kafamda yazıyla ilişkili oyun şablonları oluşturuyorum..
son paragrafa geldim,rooney olayı ve son cümle nihayet heskeye dair :) dedim,doğru ya yazı heskeyle alakalıydı..
**abi bu gol sayılarına heskey ile heskeysiz diye bakıyoruz ama bu maçlardaki oyun şablonlarını,kadro yapılarını da değerlendirmemiz gerekmez mi ? (birşey bildiğimden değil ama) mesela gol atılan maçların çoğunda barry-gerrard-lampard atılmayanlarda carrick/joe cole-lampard-gerrard vardır belki..bence bu verinin geçerliliğini artırmak için bunları da gözönüne almalıyız..

Noat Samisa dedi ki...

Daha önce 46326843 kez tüm bu durumlara değindiğim için tekrarlamadım. :)

varol döken dedi ki...

sayın noat neden mizah?

geloraptor dedi ki...

hocam, bu arada ingiltere maçını dışarıda bir yerde izlemek gibi bir planın var mı?

Noat Samisa dedi ki...

Geloraptor,

Planım yarın üçlü kombo yapmaktı, ama dersen şöyle iyi, sakin bir mekan buldum, plan değişebilir. :)

Bi' mail atar mısın bana?

geloraptor dedi ki...

Mail attım, haber vereyim dedim. gelmiştir herhal...

Minero dedi ki...

Sevgili Noat samisa Heskey emekliliğini açıkladı, nedense bir türlü ısınamadım ben bu adama. İngilterenin işi daha zorlaştı senin tespite göre. Haydi hayırlısı...