Ben Arfa Geri Döndü

Newcastle geçen sezon City of Manchester'a geldiğinde dakika henüz 3'tü ve bazen gitmesi gereken yer köpek kulübesi olan Nigel De Jong, Hatem Ben Arfa'nın sol ayağına gaddar bir makas atmıştı. Sonuçta Fransız oyuncunun hem kaval, hem de fibula kemiği aynı anda kırıldı. O vakitler Newcastle'ın kiralık oyuncusuydu, bu olaydan üç ay sonra kalıcı kontrat için Newcastle ile Marseille anlaştılar.

Sonra De Jong defalarca özür dileme teşebbüsünde bulundu, ama Ben Arfa hiçbirini kabul etmedi. Nihayet geçtiğimiz cumartesi günü Man City - Newcastle maçı öncesi Ben Arfa'dan af sinyali geldi. Maç öncesi otelde bulaşacaklardı De Jong'la, ama Alan Pardew'ün telkiniyle (maç konsantrasyonu ile ilgili) buluşma maç sonrasına ertelendi. Kolay değil, Ben Arfa'nın tam 1 yılını çalmıştı De Jong.

Eylül sonunda sahalara dönen Ben Arfa, bu hafta sonu tam 13.5 ay sonra ilk kez ilk 11'de çıktı. Bunun bıraktığı yerde, City of Manchester'da gerçekleşmesi ilginç. Çok iyi bir sezon geçiren Newcastle'da yeri hazırdı, 8 golü olan Demba Ba'nın arkasına, Tiote'nin sakatlığıyla oluşan Cabaye - Guthrie orta sahasının önüne yerleşti. Çok güzel iki pozisyon hazırladı, ki biri gol oldu, bir de kendisi top taşıdı ama direk geçit vermedi. Onun varlığı, bundan böyle Newcastle'ı daha güçlü bir takım yapacak.

Eğer sol bek Ryan Taylor çok kötü gününe olmasa ve Micah Richards ipini koparan azgın bir boğa gibi oynamasa, bu hafta da namağlup vasıflarını muhafaza edebilirlerdi. Korkutucu City'e zorluk çıkardılar, yedikleri 3 gole rağmen hala ligin en az gol yiyen takımı durumundalar ama artık bu ünvanı iki takımla (Man City ve Liverpool) paylaşıyorlar.

Onların savunmasının gücünün arkasındaki etken, sezon başından bu yana oynadıkları 12 lig maçına da aynı savunma dörtlüsü ve kaleciyle çıkmış olmaları:

Tim Krul

Simpson - STaylor - Coloccini - RTaylor


Hedef, olabildiğince çabuk şekilde Newcastle'ı yeniden Avrupa Kupaları'na taşımak. Olursa, bu sezon. Olmadı seneye. Bu yüksek grafiğin ardındaki etkenler ise Hayatım Futbol arşivinde:

Müzmin Bunalımsever Newcastle Artık Gülüyor!

Man City 3-1 Newcastle
Noat Samisa

21.11.2011

3 yorum:

hakancelep dedi ki...

Aslında, net hatırladığım 0-0'ken Newcastle ilk defa kısa paslarla çıkabilmişti. Yani, Cabaye'ın etkin olabileceği şekilde. Sonrasında Ben Arfa'ya verdiler topu, Ben Arfa Cabaye'a, Cabaye Ben Arfa'ya derken Ben Arfa çok şık bir pasla Demba Ba'yı kaleciyle karşı karşıya bıraktı. Fakat, Joe Hart iyi çıkardı. Net saymadım ama söylediğin 2 poziyonun dışında bir de bu vardı.

Noat Samisa dedi ki...

Hakan Celep,

Not düştüğüm iki pozisyondan biri Ba'nın vurup Hart'ın çıkardığı Ben Arfa pası zaten, asıl diğerini ben hatırlamadım. :)

Dünkü yoruma bir cevap yazdım, istersen bir bak. Selamlar.

hakancelep dedi ki...

Hmm, ben sayayım bir de.

Demba Ba'nın kaçırdığı yukarıdaki pozisyon, gol olan ve defanstan seken topu aldığı, hızlı bir şekilde savunmanın arasından geçti ve vurdu direkten döndü.

Söylediğin yazıları okudum. Ancak, yine de ben marjinal değişiklikler olduğunu düşünüyorum. Takım net bir 4-3-3 oynayacak Polkraine'de. En azından Rooney'nin olmadığı grup aşamasında. 4-4-2'ye yakınsamayan net bir 4-3-3. Darren Bent ilk 11'de yer bulacak. En önemlisi ise orta sahanın 3'lüsünde Lampard veya Gerrard olmayacak.

Barry/Rodwell/Phil Jones'dan biri savunmanın önünde, Scott Parker box2box ve 1 adet oyun kurucu. Eğer, sakatlıktan normal bir şekilde çıkarsa bu isim Jack Wilshere olacak. Yani, İngiltere'nin normal şartlar altında orta sahası Barry, Parker ve Wilshere'den oluşacak Polkraine'de.

Savunmada ise Terry'nin olmadığı olasılıklar daha kuvvetli. Kesin olan Lescott ve Ashley Cole'un yeri. Eğer, sezon içinde bu performansı devam ederse Ashley Cole'un yerine Leighton Baines geçebilir ama Baines da kötü bir sezon geçiriyor. Lescott'ın yanında Jagielka, Cahill veya Phil Jones yer alacak. Jagielka ihtimalini düşük görüyorum, çünkü Capello ayağı top yapan bir stoperi daha çok tercih eder gibi görünüyor. İspanya maçında takımın daha çok savunma yapacağını bildiğinde Jags'ı oynattı ama normal şartlarda Cahill veya Jones daha olası. Sağ bek bölgesi ise şu an için Glen Johnson'ın görünüyor ama hem Kyle Walker hem Smalling'in yükselişi göz ardı edilecek gibi değil.

Senin aksine 2025'e kadar bekleyeceğimizi düşünmüyorum. Capello, 2010'dan çok ders çıkardı. Elemelerin ilk gününden bu yana sürekli daha farklı olacağından bahsediyor. Turnuvada yaşanan Terry olayını yazmışsın ve sonrasında oyuncuların açıklamalarını okumuşsundur. Serpil Hamdi Hoca haklı olabilir ama İngiltere altyapılarına gerçekten ilgi gösteriyor. Bu jenerasyon ise rönesans dönemindeki şansları. Blogun arşivini okurken denk geldim. Euro 2008 eleme sürecinde Türkiye'nin neleri kaybettiğini yazmışsın. Capello geçiş sürecinde bu jenerasyonu harcatmayacak, bu kesin. Yine de Polkraine'de tatmin edici bir başarı gelmesi şart, ben bu başarının geleceğine inanıyorum. Elbette, FA'in, otoritelerin ve taraftarların neyle tatmin olacağı da önemli. Bana göre yarı final tatmin edici olur.