Younes Belhanda

Geçtiğimiz hafta sonu Montpellier'nin Güney Derbisi olarak da sözü edilen önemli maçta Marseille'i 1-0 mağlup etmesinde Younes Belhanda'nın önemli payı vardı. İyi bir maç oynadı, golü yaratan adam oldu. Ben de kendisine alıcı gözle bakma fırsatı buldum.

Faslı 10 numaraya dair algımı harekete geçiren, Montpellier'nin sıradışı başkanı Louis Nicollin'in Belhanda hakkındaki sözleri oldu. Oyuncuya Lyon'un ilgisi biliniyordu, sene başında onu transfer etme teşebbüs olmuştu. PSG dedikodusu da çıkmıştı, fakat 'Loulou' lakaplı, sivri dilli ama sempatik bir şişman olan başkanın onun hakkında söylediği sözlerden daha çarpıcı olanı zor bulunurdu:

"Belhanda'nın her bir ayağında iki tane Nasri, üç tane Ben Arfa var!"

Nicollin sürekli sıradışı açıklamalar yapan ve zaman zaman sözlerinden ötürü ceza alan bir başkan. Montpellier'in ligdeki konumu (lider PSG ile puanları eşit) nedeniyle her hafta Fransız basının manşetindeler ve Nicollin sürekli bir yerlere röportaj veriyor. Geçen hafta Eurosport'a söylediklerinde epey ilginç bir cümle vardı, "Lideri kovalamak beni strese sokuyor, eğer 7. sırada olsaydık daha iyi uyurdum." diyordu. Takımı geçen sezon 14'üncü olmuştu, zira takımın kaçıncı olduğuyla pek ilgilenmiyor.

Younes Belhanda'ya dair son çarpıcı haber ise L'Equipe'e söyledikleri. Geçtiğimiz gün yaptığı açıklamada mealen diyor ki: "Eğer sezon sonunda CL'e gidersek Montpellier'de kalırım, şayet beni satmak isterlerse bile... Ama eğer bir yere gideceksem, orası Almanya; özellikle de Dortmund olsun isterim." Dortmund'un kendisine dair medyaya yansımış bir ilgisi yok, ama olsa hiç fena olmaz. Mario Götze'nin yerini dolduracak kadar iyi değil belki, ama oldukça ideal bir tercih olacaktır.

1990 doğumlu Younes Belhanda hızlı bir oyuncu. Atletik, oyun içinde hareketli. İnce işlerde kullandığı sağ ayağı dokunduğu topu parlatıyor. Şutları ve duran top becerisi üst düzey, özellikle de kornerlerde ne yapıp ediyor, takımın santraforu Olivier Giroud'nun kafasını buluyor. Bu kadar referanstan sonra şöyle seyre buyrun, Afrika Kupası'nda kendini parlatmadan evvel bir de kendiniz görün:


Ligue 1 sezonunun yıldızı Montpellier hakkında daha fazlası için adres:

Hayatım Futbol Sayı 3 - Tonton Amca ile Solak Golcü

Noat Samisa

22.11.2011

2 yorum:

erdi dedi ki...

belhanda özer hurmacı'nın ankaraspordaki versiyonu:)

el fenomeno dedi ki...

Ryad Boudebouz var bir de Cezayirli.O da çok heyecanlandırıyo beni