Arsenal Kendine İnanıyor

Arsene Wenger'in sözleriyle, "İyi bir rakibe karşı alınmış tatmin edici galibiyet." Arsenal hafta sonu Liverpool'u oyun dışı bırakarak, bölüm bölüm sahaya açık bir fark koyarak 2-0 kazandı. Orta sahadan, uzak oyunculardan gelen koşuları takipte sorunlu üçlü savunma kurgusuna karşı Cazorla'yı, Rosicky'i ve Ramsey'i içeri sokarak kucakta oynayan Mesut ve Giroud'ya alınan önlemleri boşa çıkardılar. Önce arka direkte Cazorla attı, maçı bitiren ise sezonun yıldızı Aaron Ramsey oldu.

İlk devredeki taktik yenilgiden sonra Coutinho'yla birlikte dörtlüye dönen Liverpool'a bu sefer de aradaki güç farkını hissettirdiler. Belki Alex Ferguson'un iddia ettiği üzere şampiyonluğa 7 adet yeni üst düzey oyuncu kadar uzakta değiller ama yalnızca Suarez - Sturridge ile bu işi becerecek kadar da yakın olmadıkları bu maç üzerinden söylenebilir.

Arsenal'in sezon seyrinin geleceğine dair bu maçın gösterdikleri ise Wenger'in maça dair en çok önemsediği şeyde saklı: "İnsanları büyük maçları kazanabileceğimize ikna etmek önemliydi. Savunmada harikaydık, defans oyuncularımız övgüyü fazlasıyla hak ediyorlar. Daha da önemlisi, onların sayesinde tatmin edici şekilde bir galibiyet aldık. Artık rakiplerde biraz korku yaratmaya başlıyoruz." Dortmund yenilgisi sonrası araya bir de League Cup'ta Chelsea yenilgisi girince eski defterler tekrar açılmıştı. Her zamanki gibi Arsenal bolca top oynuyor ama Jose Mourinho'nun takımı kazanıyordu. Topu kaptığında Mourinho'vari şekilde hızla rakip kaleye inen Jürgen Klopp'un takımı da Arsenal'e çelme takmayı başarmıştı. Liverpool ise çok hareketli ve yaratıcı forvet ikilisi ile oynuyordu, karşılarındaki Koscielny - Mertesacker ikilisi ise Arsenal'in en zayıf yeri olarak biliniyordu.

Henderson karşı karşıya?
Bu maça dek birlikte oynadıkları 4 karşılaşmada toplam 10 gol atmış ele avuca sığmaz ikili, bu maçı da Arsenal savunmacılar için kabusa çevirmeye muktedirdi. Ancak Arsenal, takım halindeki iyi oyunu ve stoperlerinin de yardımıyla Liverpool'u adeta kilitledi. Orta sahadan iyi top çıkmasına izin vermediler, fırsat geldiğinde ise ilginç bir şey denediler. Topa sahip oyuncuyu riske edip, stoperlerle bire bir eşleşen Liverpool forvetlerinin koşularını kovaladılar; bu tercih göbekte dev bir boşluğun oluşmasına sebep olsa bile yaptıkları tercihten ödün vermediler. Yandaki görseli içeren pozisyonda Henderson son dakikaya kadar pas verecek bir boşluk arıyor, halbuki kararlı şekilde kaleye gitse gol yapma olasılığı epey fazla. Sonunca bocalıyor ve arkadan yetişen Sagna, rakibini bozarak açığı kapatıyor.

Tatmin edici galibiyetin anahtarı belki de burada. Liverpool'un savunma kurgusunu dağıttılar ve hücumcularına şans vermediler. Çaresiz bıraktılar. Elbette her maç bunu yapmaları mümkün olmuyor, olmayacak. Olivier Giroud'nun dediği gibi, "Kazanma kültürüne ihtiyacımız var. En önemlisi kazanmak; çok iyi oynamasak, bolca pas yapmasak da kazanabilmeliyiz. Yeri geldiğinde aklımızı ve kazanma içgüdümüzü kullanmalıyız. Böylelikle zirvede kalabileceğimize inanıyorum." Bu maçta Giroud'nun pek bi' numarası yoktu, zaten gerek de olmadı. Oysa Ramsey, Flamini ve varlığı yeterli olan Mesut'la birlikte Arsenal'in geride bıraktığı çeyrek sezonun yıldızlarından biri de o.

Liverpool milli maç arasına bezgin futbol oynayan Fulham'la girerken, Arsenal'in önünde bir kez daha ağır teste tabi tutulacağı Dortmund ve Manchester United deplasmanları var. 10 maçta 25 puan, maç başı 2.5'tan 95 puana tekabül ediyor ve bunun anlamı Premier League şampiyonluğu. Ama hata kollayan büyükler arka arkaya dizildiler, sıranın kendilerine gelmesini bekliyorlar.

Arsenal 2-0 Liverpool 
Arsenal'in Kıymetlisi
Arsenal Mesut ile Yeniden İnanıyor

Noat Samisa

04.11.2013

2 yorum:

winston barian dedi ki...

Liverpool'un ilk dort icinde tutunabilmesi icin,bu yaz defans icin yaptigina benzer bir kadro derinlestirme hamlesini orta sahasina yapmasi lazim. Lucas stoper oynayip kendini orta saha zannediyor, gerrard man utd. Ihtiyarlarina gore daha hizli yaslandi gibi ama herkes ondan 90 dakika 2006-2008 performansini bekliyor, henderson da henderson iste, ornegini verdiginiz pozisyon, futbolcu olarak capini anlamaya yetiyor, joe allenin kulubede sakali cikti, orta vadede umutlu olmak icin cok bi sebep yok,

Övünç dedi ki...

dünyanın en saçma sapan yatırım yapan takımı Liverpool olsa gerek.

Bir Demirören ele mi geçirdi nedir
?

Jordan Henderson nedir yahu para mı yok koca Liverpool'da .

40 m €'ya Suarez'i satmıyorsun sonra maça Jordan Henderson ile çıkıyorsun öeehh ...

Yazının içeriğinden alakasız oldu ama bir Liverpool sempatizanı olarak içimi baydılar kaç senedir yaw.